Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny
dar, a nie za ciężki obowiązek.Albert Einstein
Rozumienie nauki w kategorii przyswajania faktów z różnych dziedzin jest dla nas spłaszczaniem jej wartości i przyczyną, dla której dzieci tracą zainteresowanie. Wierzymy, że nowoczesna edukacja w szkole podstawowej nie może skupiać się wyłącznie na realizacji programu nauki – powinna łączyć proces zabawy i eksperymentowania w edukacji wczesnoszkolnej ze zdobywaniem wiedzy zgodnie z predyspozycjami na etapie klas 4-8.
Tylko tak rozumiana nauka, poparta dostrzeganiem, nazywaniem i zauważaniem potrzeb dzieci, pozwala na kształtowanie charakteru, odkrywanie talentów, a w przyszłości – wysokiej świadomości własnej wartości i pewności w odkrywaniu swoich możliwości.
Chcemy inspirować dzieci do nauki z potrzeby i chęci, nie z przymusu. Jesteśmy
zwolennikami metody aktywizacji uczniów za pomocą narzędzi, platform i struktur, które są
interesujące w oczach dzieci.
Przez aktywizację rozumiemy nie tylko rozwój mentalny, ale także fizyczny: chcemy inspirować
dzieci do aktywności fizycznej i wspólnie znaleźć tę, która sprawia im największą frajdę.
Wszystko po to, by dziecko odbierało czas spędzany w szkole jako radosne doświadczenie.
By traktowało naukę i ruch jako zabawę, nie przykry obowiązek. Naszą misją jest zachęcać
dzieci do odkrywania świata, swoich zainteresowań i budowania poczucia, że każdy uczeń
swoją osobowością wnosi wkład w otaczającą rzeczywistość i współpracę w klasach.
Wierzymy, że zapewnienie uczniowi właściwego, wspierającego środowiska to klucz do jego
sukcesów szkolnych i pozaszkolnych oraz odwagi do odkrywania własnych możliwości.
Chcemy, by nasza szkoła była miejscem, gdzie dziecko nie tylko może wskrzesić ciekawość
świata, ale także miejscem, w którym kształtuje swoją osobowość, poznaje swoje talenty i
akceptuje słabości, mając poczucie, że jest zauważane i doceniane.
Co dla nas ważne? Wszystko, co ważne dla dziecka. W Akademii Myśli Przyszłości stawiamy na:
Każdego dnia budujemy szkołę opartą na tych wartościach.
Nie tylko w programie. W codziennych rozmowach, lekcjach, gestach.